Czy zakaz otwierania sklepów w niedzielę wpłynie na większą sprzedaż w sklepach internetowych?
Eksperci PwC prognozują, że na koniec 2018 roku wartość polskiego rynku e-commerce osiągnie wartość około 45 mld zł. Dwa lata później może przekroczyć już 60 mld zł. E-handel w naszym kraju rozwija się w najlepsze. Udział handlu realizowanego w internecie w stosunku do handlu detalicznego ogółem stanowi około 5% i szybko będzie zbliżać się do średniej globalnej, która wynosi 10%.
Maleje liczba zakupów dokonywanych za pośrednictwem komputerów stacjonarnych. Coraz częściej komputery zastępowane są przez urządzenia mobilne. Widzicie to pewnie także w statystykach swoich serwisów www.
Najpopularniejszymi towarami kupowanymi w Polsce przez internet są:
- odzież i obuwie (79% respondentów kupiło je online przynajmniej raz w ciągu roku)
- kosmetyki (75%)
- książki, muzyka, filmy i gry wideo (73%)
- meble i wyposażenie domu (62%)
- komputery i elektronika (61%)
Ankietowane osoby są najmniej skłonne do zamawiania za pośrednictwem internetu produktów spożywczych. Zakaz handlu w niedzielę może sprawić, że tendencja ta znacząco się zmieni.
Masz pytania? Chcesz porozmawiać o współpracy? Napisz albo zadzwoń: 516 925 670.